ورزشی

ایران و ژاپن در فینال والیبال قهرمانی آسیا

ایران حریف ژاپن در فینال والیبال قهرمانی آسیا شد

تیم ملی والیبال ایران «ب» با پیروزی مقابل چین برای سومین بار متوالی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش شفقناورزشی، تیم ملی والیبال ایران «ب»  با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل چین به فینال مسابقات قهرمانی آسیا رسید و حریف ژاپن در دیدار پایانی شد.

پیمان اکبری پس از پیروزی در بازی شب گذشته مقابل استرالیا گفت که برنامه خوبی برای مقابله با چین در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا دارد اما این برنامه در ست‌های اول و دوم جواب نداد. اشتباهات پرشمار بازیکنان ایران و همچنین حمله‌های ناموفق از سوی آنها باعث شد چینی‌ها در ست‌های اول و دوم ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ برنده شوند.

در ست سوم اما جریان بازی به طور کلی عوض شد و مدافعان وسط ایران، نقش پررنگ‌تری در بازی پیدا کردند. چند دفاع روی تور خوب و اسپک‌های سرعتی در کنار حمایت تماشاگران به نسبت زیاد سالن آزادی، نتیجه نخستین وقت استراحت فنی را ۸ بر ۴ به سود ایران رقم زد. اشتباهات بازیکنان چین نیز مزید بر علت شد تا نتیجه ۱۴ بر ۴ روی اسکوربورد ثبت شود. سرمربی چین نیز که بازی را از دست رفته می‌دید ترجیح داد از بازیکنان ذخیره خود در برای ادامه این ست استفاده کند. دومین وقت استراحت فنی در امتیاز ۱۶ بر ۶ به سود ایران به دست آمد. چینی‌ها که ۲ ست ابتدایی بازی را به سود خود پایان داده بودند، نشان دادند که ویروس بد بازی کردن در ست سوم فقط مخصوص تیم‌های ایرانی نیست. چینی‌ها ست سوم را با اختلاف معنی‌دار ۹ بر ۲۵ به تیم ملی «ب» ایران واگذار کردند.

در ست چهارم، روحیه و توان از دست رفته به تیم ایران برگشت و شاگردان پیمان اکبری با انجام یک بازی کم اشتباه و استفاده از نقشه‌های متنوع در حمله در کنار دفاع روی تور خوب و توپگیری داخل میدان توانستند ۲ ست از دست رفته را جبران کنند و ۲۵ بر ۱۹ برنده شوند. به این ترتیب تعیین دومین پای فینال به ست پنجم کشیده شد.

در ست پنجم هیچکدام از دو تیم حاضر نبودند پا پس بکشند و شانس گرفتن مدال طلا را از دست بدهند. بازیکنان ایران از نظر روحی و روانی و به دنبال آن از نظر فنی برتری محسوسی نسبت به حریف داشتند. ست پنجم در نهایت با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران تمام شد تا شاگردان اکبری با پیروزی در این بازی نفسگیر حریف ژاپن در فینال شوند.

بازی رده‌بندی، فردا (شنبه) ساعت ۱۵ و دیدار فینال ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن