اخبار دنیا ای تی و کامپیوتر

رونمایی مایکروسافت از استارتر جالب ویندوز ۱۰

رونمایی مایکروسافت از ویندوز ۱۰

مانند هر نسخه دیگری از ویندوز، شرکت مایکروسافت تصویر زمینه دسکتاپ (wallpaper) ویژه ای را برای ویندوز ۱۰ تهیه کرده است .

به گذارش مجله الکترونیکی پی سی نیوز در حالی که مایکروسافت برای ویندوز ۸ از تصویر گل بابونه به عنوان تصویر پشت زمینه ویندوز ۸ و در ویندوز ویستا از تصویر شفق الهام گرفت ، در ویندوز ۱۰ که از تاریخ ارسال این مطلب ، حدودا یک ماه دیگر عرضه خواهد شد تصویر زمینه چیزی شبیه به ویندوز ۷ خواهد بود . اما این تصویر فقط  همان لوگوی قدیمی مایکروسافت در ویندوز ۷ نیست.

مایکروسافت آن‌طور که در ویدئوی کوتاهی که از پشت صحنه ساخت تصویر بک‌گراند ویندوز ۱۰ در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است ، اینبار برای تهیه تصویر پس‌زمینه ویندوز ۱۰ سفری به یک استودیو عکاسی درسان‌فرانسیسکو داشته است. این استودیو از تکنیک های دوربین نقشه برداری، لیزر، و مه و پروژکتور و چراغ‌های LED برای ایجاد تصویر بک‌گراند ویندوز ۱۰ استفاده کرده اند که در همین رابطه می‌توانید ویدئوی دو دقیقه ای زیر را تماشا کنید:

آن طور که از این ویدئو برمی‌آید مایکروسافت برای تهیه تصویر پس زمینه پیش فرض ویندوز زمان بسیار طولانی را صرف کرده است و بحث ها و کارشناسان و گرافیست‌ها و نظریه پردازان ، ایده های مختلفی را در تمام مراحل با یکدیگر نموده اند چرا که میلیون ها نفر در سراسر دنیا تا مدت کوتاهی دیگر می بایست هنگام شروع به کار ویندوز در دسکتاپ خودشان با این تصویر روبه رو شوند و احتمالا تا چند سال با آن همراه شوند.

اینطور که از این ویدئو بر‌می‌آید تصویر نهایی عبارت است از یک تصویر تاریک و مبهم از لوگوی ویندوز که با نور لیزر و مه در اطراف لبه های لوگو ، جلوه پیدا می‌کند و بر خلاف تصور شما تصویر wallpaper ویندوز ۱۰ با استفاده از فتوشاپ درست‌نشده است! و یک تصویر واقعی با جلوه‌های ویژه واقعی است .

win10

 

البته آن طور که در ویدئو نشان داده شده است به نظر نمی‌رسد تصویر زمینه ویندوز ۱۰ متحرک باشد که شاید برای عده ای خبر ناراحت کننده ای باشد.

به شخصه دوست داشتم تصویر پس زمینه در هنگام آغاز ویندوز متحرک بوده و پس از چند ثانیه آرام و آرام ثابت گردد. چیزی شبیه به تصویر بالا.

به هر حال فعلا باید تا هفتم مردادماه ۱۳۹۴ (۲۹ جولای ۲۰۱۵) منتظر ماند تا پس از عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ ، با تصویر پیش فرض ویندوز ۱۰ روبه‌رو شویم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن