ارایشی زیبایی بهداشتیپزشکی

راهی مناسب برای درمان پوستی خشک

آیا پوست شما خشک است. چه چیزی باعث خشکی پوست شما شده است؟ در اینجا ۶ راهکار را به شما ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تا پوست خود را درمانی کنید.
۱- آب و هوای زمستان
هنگامیکه دمای هوا افت می‌کند ، رطوبت هوا نیز کاسته می‌شود و این باعث می‌شود که پوست شما خشک تر شود.راهکار شما در اینجا استفاده از یک دستگاه بخور در منزل است که هوای داخل خانه را مرطوب کند. دمای دستگاه بخور تا تا ۶۸ درجه فارنهایت تنظیم کنید. قبل از این که از منزل خارج شوید، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و قسمت‌های حساس صورت خود مانند لب‌ها، پوست صورت و دستان را با یک شال و یا دستکش بپوشانید.
۲-حمام بخار
حمام بخار اگرچه باعث می‌شود که بدن شما نرم شود اما برای پوست شما مناسب نیست. این کار باعث می‌شود که چربی‌های طبیعی پوست شما از بین بروند. بهترین راهکار در اینجا شستشوی سریع و استفاده از آب سرد است. سعی کنید که از آب سرد استفاده کنید و مدت زمان استحمام خود را کوتاه کنید. ۵ دقیقه زمان برای پاکیزه شدن بدن شما کافی است.
۳-استفاده از صابون
برای استحمام از صابون‌هایی که رطوبت بدن را از بین می‌برند استفاده نکنید. پیشنهاد ما به شما این است که از صابون‌های ملایم استفاده کنید. از صابون‌هایی استفاده کنید که برای پوست خشک طراحی شده اند.
۴- استفاده از لایه بردارها
آیا احساس می‌کنید که پوست شما نیاز به لایه برداری دارید. بهتر است از دستان و یا یک پارجه نرم برای شستشوی صورت خود استفاده کنید.
۵-پاک کردن آب اضافی از روی صورت
ممکن است عادت داشته باشید که بعد از استحمام صورت خود را خشک کنید. این کار باعث می‌شود که رطوبت پوست شما نیز کاهش یابد. اجازه دهید که پوستتان آب را جذب کند.بهتر است از حوله‌های خیس استفاده کنید زیرا این کار باعث می‌شود که رطوبت پوست شما نیز حفظ شود.از چه نوع لوسیونی استفاده می‌کنید. بهتر است از لوسیون‌های حاوی سرامید برای پوست‌های حساس و یا حاوی اسید لاکتیک و دایمتیکون برای چوست‌های خشک استفاده کنید.صورت شما به مرطوب کننده‌های بیشتری نسبت به بدن شما نیاز دارد. از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که دارای ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر هستند.
۶- سالخوردگی
هنگامیکه هورمون‌های بدن در طی سالها تغییر می‌کنند، پوست شما نازک تر می‌شود. پیشنها ما به شما استفاده از کرم‌های بدن و صورت است. برای کاهش چین و چرک و از بین بردن خشکی ، از کردم‌های حاوی آلفا هیدروکسی یا رتینول استفاده کنید.
۸- سلامت شما
اگر پوست شما به شدت قرمز و فلس مانند است، ممکن است در شرایط بیماری درماتیت آتوپیک یا پسوریازیس باشید. این همچنین می‌تواند نشانه‌هایی از بیماری دیابت یا غدد تیروئید باشد.پیشنهاد ما این است که با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید و دلیل بیماری خود را کشف کنید.مهم نیست که دلیل خشکی پوست شما چه باشد. اگر از مرطوب کننده‌های مختلفی استفاده کرده اید و برای شما مفید نبوده اند، بهتر است با متخصص پوست در این زمینه مشورت کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن