خودروها داخلی

انتظار امروز مصرف کنندگان از خوروسازان داخلی چیست؟

http://www.up.3gool.com/uploads/mp3144086461011723.jpg

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که امروز انتظار مصرف کننده از تولید کننده داخلی، توجه بیشتر به افزایش کیفیت و کاهش قیمت است، اظهار داشت : خودروسازان با برنامه‌ریزی و مدیریت بر هزینه، باید تا حد ممکن قیمت خودروهای داخلی را کاهش دهند.

مجید منصوری افزود : با تلاش خودروسازان در جهت تولید محصول رقابتی، قطعاً قیمت و کیفیت خودروهای داخلی نیز رقابتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودرو قطعا رقابت واقعی در این صنعت فراهم خواهد شد، تصریح کرد: با ایجاد رقابت ‌پذیری واقعی در صنعت خودرو، مسلماً زمینه رشد و تقویت تولیدات داخلی فراهم گردیده و در غیر این صورت با وجود تعیین تعرفه‌های بالا، تولید کننده داخلی حرکتی در جهت ارتقای تولید و توسعه محصولات داخلی نخواهد داشت.

وی با اشاره به امکان همکاری خودروسازان با شرکت های خودروسازی از کشورهای فرانسه، ژاپن ، آلمان و ایتالیا، گفت: از آنجا که همکاری و شراکت با خودروسازان فرانسوی برای کشورمان موفقیتی نداشت در دوره جدید باید رویه ها تغییر کرده و صرفا یک شریک و کشور مدنظر قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه حضور ۱۰۰ درصدی خودروسازان خارجی نیز می تواند بازار خودروی ایران را به سمت رقابت بیشتر هدایت کند، تصریح کرد: البته در این راستای این مساله باید مراقبت بود تا این شرکت ها مونتاژکار نباشند. چرا که صنعت خودرو ایران به تولیدکننده  خودرو نیاز داشته  تولیدکننده ای که موجب توسعه صادرات خودرو نیز شود.

وی با توجه به رفتار گذشته خودروسازان فرانسوی با ایران تاکید کرد: البته نباید با فضای بدبینی وارد فاز جدید همکاری ها شد اما اما توصیه می شود خودروسازان با یک کشور وارد مذاکرات جدی نشوند چرا که بازار ایران توان و کشش جذب بیش از ۴ الی ۵ خودروساز خارجی را نیز دارد.

نماینده لنجان در خانه ملت با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری مشترک در راستای همکاری های جدید گفت: این مهم باعث می شود صنعت خودرو و قطعه سازی رشد  نموده و دانش و تکنولوژی در این صنعت به روز شود این در حالی است که در گذشته به رغم  هشدارهایی که به خودروسازان داده شد بسیاری از همکاری صرفا به صورت واردات بود.

منصوری گفت : البته مجلس آمادگی دارد که بر جریان همکاری های مشترک خودروسازان نظارت نموده و اجازه ندهد تا در این راستا  غفلتی از سوی شرکتها صورت گیرد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن